نگاه اسلام به خشونت و تروریسم

پرسش و پاسخ با آیت الله شیخ محمد حسین الانصاری

 

س 1: خشونت، عدم خشونت و تروریسم: چه چیزی شما را برای هر یک از مفاهیم زیر را پیش بینی کنید؟

C 1: اول: خشونت: خشونت به عنوان تعریف می شود (نقض مربوطه و فقدان محبت، که در مقابل محبت) است.

او می گوید: همانطور كه طريحى در مجمع البحرين که (رنج و سختی، در برابر مهربانی).

تفاوت در کتاب ابو هلال نظامی است (تاکید در رسیدن به مطلوب) است.

همانطور که برای تروریسم: مشتق: (ناتوانی، شکسته، ترس وحشت و رهبا، الحاق، و رهبا، تکان دهنده، هر گونه ترس چیزی به ناتوانی رهبا و ترس رهبا: می ترسید، نام و نام خانوادگی:..).

پس از ترس و یا به جای تهدید و ارعاب، بنابراین در تاج عروس خود گفت: (ناراحتی تروریسم شکسته و موجب ترس).

ترشحات این کلمه در قرآن در زیستگاه های مختلف، از جمله هنگامی که او پیامبر خدا خطاب به موسی جادوگران (تا زمانی که آنها گفت: آنها انداخت سحروا شاهکار چشم مردم آمد جذابیت بزرگ).

چه حس از روز معروف او چیزی است که ترس برای همه مردم، از جمله بیمه و از سوی دیگر کمک نمی کند که او را آشکار نه اسلام و نه از درون. ناکرده – – اسلام مطابقت با آنچه اتفاق می افتد امروز از بمب گذاری و کشتار مردم عمده فروشی بدون تبعیض توسط ده ها، اما صدها، سوزش محصولات و گاو؟!

 

پرسش 2: آیا شما را در درک معنای خشونت منفی یا مثبت؟ چه رابطه ای بین خشونت و اسلام است، و اعمال خشونت ؟

C 2: ما آن را جز سرقت، و در این درک نیست – و به ویژه در تعریف اول، که گذشت پاسخ به پرسش اول – آن را در غیر این صورت خواهد بود خشونت عقل، به دلیل نقض شد شناخته شده خشونت است در برابر عقل، و خارج از عقل ​​است در غیر این صورت اجازه. از آنجا که خداوند متعال می گوید: (که به پیامبر بی سواد از خود فرستاده می شود، قرائت به آنها نشانه او و تصفیه آنها می آموزد و آنها را کتاب و حکمت هر چند قبل در گمراهی آشکاری).

و مطالعه آنلاین کتاب مقدس (آنلاین) توضیح کتاب مقدس می گوید: (فرمان خدا عدالت و نیکوکاری و دادن به خویشاوندان و منع می زشت و بد و ظلم و ستم).

مردم پاسخ دادند زمانی که (خدا است مهربان و عاشق مهربانی و اعطا بر محبت دادن به خشونت نیست، و در هر چیز دیگری مشورت نیست).

 

س 3: چگونه می توانم از گفتمان اسلامی در مورد آنچه که باعث تحریک شما را در درک .. تحریک به خشونت یا عدم خشونت است؟

C 3: اما عدم خشونت است که از پاسخ های قبلی پدید آمده است، و پسوند افزایش بیانیه می آید.

متعال فرمود: (معادل نه خوب است و نه بد دفع شر است اگر شما و او از جمله همکاری یا حمایت از نظام سابق، تقویت نفوذ بیگانه در مملکت، مخالفت دوست و پرداخت فقط به کسانی که بیمار هستند و تنها با ثروت بزرگ پرداخت.)

او از کتاب عبارت آمد أميرالمؤمنين علی بن ابی طالب صلح باشد بر او به برخی از کارگران خود را (بعد از شما که حفظ آن به ایجاد یک مذهب، و من نظم و انضباط او شیر تم تنها سوراخ زبانه و وحشتناک، به دنبال کمک از خدا چه أهمك و مخلوط شدت نرم و محصور چه بود محبت ضمیمه و قصد مضطرب، زمانی که در مورد شما آواز خواندن نیست جز پریشانی، و کمتر برای مجموعه اسقف نشین و ساده برای آنها و صورت خود را و آلن آنها را  طرف، از جمله در حال حاضر و نگاه و نقطه-و-خوش آمد می گوید بنابراین به دست آوردن نه بزرگ در  ناامیدی نیست آسیب پذیر عدالت و صلح شما.)

گفت وجود دارد صلح باشد بر او (و محصور چه محبت خود پیوست شد و قصد مضطرب هنگامی که در مورد شما آواز خواندن نیست جز پریشانی، و کمتر برای مجموعه اسقف نشین و ساده برای آنها و صورت خود را و آلن آنها را طرف، از جمله در حال حاضر و نگاه و نقطه-و-خوش آمد می گوید بنابراین به دست آوردن نه بزرگ در ناامیدی نیست آسیب پذیر عدالت و صلح شما.) است.

 

س 4: ادامه خشونت پایه و یا آن را ضرورت و همچنین عدم خشونت است؟

C 4: از همه محموله های غیر خشونت آمیز است.مقاله: (هیچ اجباری در دین تبدیل شده است به وضوح متمایز از خطا وجود دارد).

 

س 5: چه رابطه ای بین خشونت و اینکه آیا جهاد جهاد خشونت و خشونت، جهاد است؟

C 5: مفهوم جهاد روشن که ​​مسلمانان است و تنها دفاع از ایمان و مردم خوب، و به عمل ایمان است.

او می گوید: (O شما که اعتقاد دارند اگر سفر در راه خدا، آن را تأیید و می توانم بگویم نه که داد شما  مؤمن زندگی نه وقتی که دستاوردهای خدا بسیاری و همچنین شما قبل از آن است خداوند شما معلوم که خدا بود آگاه از آنچه انجام است.)

این گزارش از امام جعفر صادق (ع) می گوید: (رسول خدا ممکن است خدا برکت او و خانواده اش اگر فرستاده نامه محرمانه – به – شاهزاده  به طرف او و نشستن همراهان بین دست خود را و گفت: “سفر به نام خدا و در خدا و نام خدا و دین رسول خدا  می کند نه  نمی تغلوا تحریف نیست و نه قطع درختان اما  آن انجام یک پیرمرد وانیا و یا یک کودک یا یک زن، و هر چه انسان از مسلمانان کمترین و یا نگاه در یکی از مشرکان است که در جریان حتی شنیدن کلمه خدا، هنگامی که شما می شنوید کلمه خدا، کشتن نیست در مذهب، اما پدرم او و به او گفت خدا به مأمنه).

خداوند متعال فرمود: (حكم شما مبارزه نیست و شما صلح، آنچه خدا به شما راه خود را) را پرتاب کرد.

او همچنین می گوید: (و اگر آنها تمایل به صلح شیب).

اگر متوجه به دقت مشاهده می کنیم که جهاد آغاز شده است، از جمله آیات انحصار:

1: (مبارزه در علت خداوند کسانی که تو را مبارزه با، اما مرتکب هیچ که خدا دوست دارد به متجاوزان نیست).

2: (و شما را به خاطر خدا و آسیب پذیر مبارزه نمی شود).

3: (اكر از قوم خیانت ديدي بس بيششان برو).

در علاوه بر این به قادر متعال می گوید:

(خدا شما را از کسانی که شما مبارزه برای دین و نه سوار خانه های خود، از خرید و فروش با مهربانی و عادلانه با آنها را منع نمی کند).

او می گوید: (ای کسانی که ایمان آورده، وارد صلح همه، رد پای شیطان را پیروی نمی کنند، او برای شما دشمن قسم خورده است).

او می گوید: (تا به حال پروردگار خود را خواست تا امنیت این سرزمین، همه آنها را، توانی تو را وادار مردان تا زمانی که آنها مؤمن هستند).

س 6: آیا نشانه های روانی، اجتماعی و آموزشی آن ممکن است خشونت را از طریق تجمع های پی در پی رفتاری می شود؟

C 6: البته منجر به ترس، اضطراب و تردید و عدم ثبات روانی و اجتماعی و همه این چیزها دارند تاثیر منفی در ساخت جامعه فردی، زیرا آنها هستند به او که این کار نیست، اما تاثیر می گذارد بسیاری از مردم در نزدیکی های مختلف و پس از آنها از محل رویداد.

 

Q7: دلایل ظهور خشونت در جهان اسلام چه کسانی هستند؟

C 7: بسیاری از دلایل دخیل در تکامل و فداکاری، علاوه بر این به دانشمندان که درک آموزه مراجعه نمی و تعمیق آن، و چرخنده در مورد تجمعات و احزاب که بدون پایه جامد فقه اسلامی و یا افرادی که شما تماس  یا بزرگان، و یا هر عنوان دیگر با ما زندگی می کنند بوجود می آیند در زمان از شرایط مرجع است که مذهب تبدیل به بازار محبوب برای کسانی که مشاهده شده است شده است نه دیده می شود خود را، و دیدم هیچ رویت، و ادامه نیست، و آنها را درک چه فقه و بنابراین ما کرده اند تبدیل محققان تلاش مقاله 1/2، تحصیل کرده و با کمک جهل، و بأبواق و رسانه ها مغرضانه ذینفع.

 

Q 8: می تواند به خشونت به عنوان ابزار اصلی برای حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری است؟

C 8: هر دو.

 

س 9: آیا عدم خشونت نزدیک به یک جایگزین موثر برای بسیاری از بحران های معاصر به عنوان یک مسیر به سمت گفتگو اساسی؟

A9: بله راه آن است، اما اولین انتخاب ذهن مذهبی است. او می گوید: (دفع شر است اگر شما و او از جمله همکاری یا حمایت از نظام سابق، تقویت نفوذ بیگانه در مملکت، مخالفت دوست. پرداخت فقط به کسانی که بیمار هستند که، و تنها با ثروت بزرگ پرداخت).

 

س 10: آیا تماس های اندیشه اسلامی برای خشونت سیستماتیک یا روش عدم خشونت؟

C 10: این قرآن را پیریزی کرده پایین هر سخنران:

او می گوید: (به راه پروردگارت با حکمت و مشاوره تماس بگیرید).

او می گوید: (فضیلت، عدالت و تقوا).

و در جای دیگری (رحمت خدا لنت اگر شما بی ادب و خشن، دل به لرزش در اطراف شما).

اما گفتار خدا به موسی و هارون، پیامبر (ص) و خانواده و صلح خود را بر آنها می شود، در حالی که نامه به فرعون با استبداد و شورش، گفت: من پروردگار شما، بالا است که: (کلمه که کلمه لنا، شاید کمی و یا می ترسید).

و ابو جعفر باقر، صلح بر او باشد گفت: رسول خدا، ممکن است خدا برکت او و خانواده اش: (این  دين بدهی است هنگامی که شما به آرامی و نه با زور و دوست نداشتن عبادت خدا را به بندگان خدا  تبار کسی که تکه های سفر نیست و ظهر نگه داشته).

 

س 11: راه هایی که در آن می توانید ترویج فرهنگ عدم خشونت به عنوان برخی بر این باورند که عدم خشونت مفهوم ایده آل است دشوار به درخواست چه کسانی هستند؟

C 11: صحیح را با آگاهی فکری و درک درستی از اسلام که توسط حضرت محمد (ص) آورده، صلح بر او و خانواده اش باشد.

علی وفادار، صلح بر او آمد:

(این است که مومن ملک عبدالله علی بن حارث تنها در زندان از او چه در حالی است که الله به مصر لوی دورافتاده دشمن جهاد و اصلاح خانواده اش و معماری فرمان او است:

از خدا بترسید،

و اطاعت نوع دوستی،

و به دنبال چیزی است که در کتاب قوانین و سنن خود را که هیچ کس خوشحال است فقط به آنها را دنبال کرده و تنها با و خانم،

و اعطای پیروزی را به خدا با دست خود و قلب خود را و زبان خود را، آن را تقریبا به نام می تواند پیروزی پیروزی و خود را از تضمین می کند،

و دستور داد او را به خود را شکستن زمانی که خواسته ها و ينزعها هنگامی که خود به سمت شر جز آنچه خدا برکت دهد.) متمایل شده است.

 

س 12: حرکات خشونت آمیز اسلامی و هر کدام از روش های مسالمت آمیز به اسلام، که می تواند اهداف و مقاصد رسیده است، به خصوص اگر ما می دانیم که این دو رویکرد می تواند متناقض است؟

C: 12: عقل با اهداف و مقاصد آن را به امن ترین راه را برای هدف قرار دادن بالا رسیده است.

خداوند متعال گفت: در کتاب او در سخنرانی خود را به مقدس رسول خدا برکت او و خانواده اش و پس از مسلمانان خصوصی و مردم به طور کلی: (چهره تو راست قامت به مذهب عطا شده توسط خدا که انسان می کند به خلقت خدا را تغییر نمی است دین، اما اکثر مردم انجام می دانم که نیست (30) او و او می ترسند و نماز را برپا می شود و نه از مشرکان (31) از کسانی که تقسیم کردن مذهب و فرقه خود، هر یک از طرفین شادی در آنچه آنها دارند (32)). هر کس وارد طناب خدا (و نگه دارید بر روی به خدا و می شود در میان خودتان نه تقسیم)، شده است گفت: پیامبر (ص) او و خانواده اش – و این است آنچه که بر دو تیم مورد توافق شد – (ای مردم، من در تو سمت چپ یک بار به شما کرده اند دریافت آن را خواهد گمراه کتاب خدا و خانواده من رفتن نیست) به اندازه کافی. چنین تعادل می باشد. و با اشاره به مردم از تجربه می دانیم که قوانین خدا، و نه به روشنفکران و کسانی که سازندگان جنبش که بسیاری از آنها را می بینید که با حسرت از آن است که استفاده از بدهی دستگاه را به حداقل.

 

از این رو پوشش برای مسن تر مورد سوء استفاده قرار گیرد توصیه من به برادران من این – چه توصیه قرآن – سخنرانی جلیله جلیله قبل از آن می آید وعده پروردگار ما که بر این باورند کسانی که می گویند (آیا آنها فقط بر آنها فرشتگان آمده یا می آیند خداوند یا بیا برخی از آیات روز خداوند به ارمغان می آورد برخی از آیات خداوند می کند کار نمیشخص به باور شما در حال قبل از نه اعتقاد بر این و یا به دست آمده در نظرات اعتقاد خوب منتظر من هستند انتظار (158) کسانی که تقسیم تا دین خود را و فرقه از آنها 1 نه در هر چیزی، اما خدا آنها را دستور داد تا پس از آن آنچه انجام می دهند (159)).

 

اتمام اين باسخ با نامه امام علي به مالك اشتر:

” باید بهترین اندوخته‌ها در نزد تو، اندوخته کار نیک باشد. پس زمام هواهای نفس خویش فروگیر و بر نفس خود، در آنچه برای او روا نیست، بخل بورز که بخل ورزیدن بر نفس، انصاف دادن است در آنچه دوست دارد یا ناخوش می‌شمارد.مهربانی به رعیت و دوست داشتن آنها و لطف در حق ایشان را شعار دل خود ساز. چونان حیوانی درنده مباش که خوردنشان را غنیمت‌شماری، زیراآنان دو گروهند یا همکیشان تو هستند یا همانندان تو در آفرینش.

از آنها خطاها سر خواهد زد و علتهایی عارضشان خواهد شد و به عمد یا خطا، لغزشهایی کنند، پس، از عفو و بخشایش خویش نصیبشان ده، همانگونه که دوست داری که خداوند نیز از عفو و بخشایش خود تو را نصیب دهد.”

 

 

مدارك:

[1] لسان العرب / ابن منظور/ مادة عنف .

[1] مجمع البحرين / الشيخ الطريحي / مادة عنف.

[1] أبو هلال العسكري / كتاب الفروق (طرابلس الشرق : دار جروس برس، ط1 ، 1994) / ص241.

[1] اللسان / ابن منظور / ج5، ص337.

[1] محمد مرتضى الزبيدي : تاج العروس من جوهر القاموس / ج1، ص28 بيروت.

[1] سورة الأعراف: 116.

[1] الجمعة: 2.

[1] النحل: 90.

[1] صحيح مسلم، ج16، ص362، (بيروت: دار المعرفة، 1995م، ط2).

[1] فصلت: 34-35.

[1] من كتاب له عليه السلام  إلى بعض عماله / نهج البلاغة / الكتب والرسائل / كتاب رقم 46 .

[1] من كتاب له عليه السلام  إلى بعض عماله / نهج البلاغة / الكتب والرسائل / كتاب رقم 46 .

[1] البقرة: 256.

[1] النساء: 94.

[1] العلامة الشيخ محمد باقر المجلسي / بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار / بيروت : مؤسسة أهل البيت عليهم السلام ط4، 1989م / ج97 / ص25.

[1] النساء:90.

[1] الأنفال:61.

[1] سورة البقرة: 190.

[1] سورة النساء: 75.

[1] سورة الأنفال: 58 .

[1] سورة الممتحنة: 8.

[1] سورة البقرة: 208.

[1] سورة يونس: 99.

[1] فصلت: 34-35.

[1] النحل: 125.

[1] المائدة: 2.

[1] آل عمران: 159.

[1] سورة طه: 44.

[1] وسائل الشيعة: ج1 ص109-110 ب26 ح269.

[1] راجع نهج البلاغة، الرسائل: 53 من كتاب له عليه السلام كتبه للأشتر النخعي لما ولاه مصر وأعمالها.

[1] سورة الروم: 30-32.

[1] صحيح الترمذي / باب مناقب أهل بيت النبي صلى الله عليه و آله /ج13 / 199 وقد رواه غيره ومنهم صحيح مسلم ومسند أحمد بألفاظ مقاربة، وقد صرح بعضهم بتواتره.

[1] سورة الأنعام: 158-159.

[1] نهج البلاغة.